7 Temmuz 2017 Cuma

HATAY GEZİ REHBERİ 2


     4) Arkeoloji Müzesi

   1932'den beri arkeolojik kazıların yürütüldüğü Hatay'da, genellikle Roma Dönemine ait olan binlerce eser yeryüzüne çıkarılmıştır. Bu eserler çoğunlukla sikkelerden oluşsa da Hatay Arkeoloji Müzesini önemli kılan asıl eserler mozaiklerdir. Ayrıca müzede; etnografik eserler, tabletler, mühürler, el yazmaları fosil ve iskeletler de bulunmaktadır.



Yakto Mozaiği

  
   Hatay Arkeoloji Müzesi'nin en önemli eserlerinden biri olan Yakto Mozaiğinden biraz bahsetmek istiyorum. M.S. 5. yüzyıla ait bir Roma Dönemi eseri olan mozaiğin ortasında MEGALOPSYKHIA (Büyük Ruh) figürü, çevresinde ise avcılar yer almaktadır. Mozaiğin dış bordüründe ise Antakya'nın günlük hayatı ve mimari yapısı yer almaktadır.(1)


    Müzede bulunan eserlerden bazıları,
Sarhoş Dionysos Mozaiği
Fırtına Tanrısı Zeus Heykeli 


 
Suppiluliuma Heykeli

     5) St. Pierre Kilisesi

   Saint Pierre Kilisesi, doğal bir mağara olup, eklemelerle kiliseye dönüştürülmüştür. İsa’nın 12 havarisinden biri olan St.Pierre; Antakya‘ ya M.S. 29-40 tarihleri arasında gelmiş ve Hıristiyanlığı yaymaya çalışmıştır. İlk dini toplantının yapıldığı bu kilisede cemaat ilk kez Hıristiyan adını almış. Bu yüzden St. Pierre Kilisesi Hıristiyanlığın ilk kilisesi olarak bilinir.
Bu mağara M.S.XII-XIII. yüzyıllarda Haçlılar tarafından ön cephesine yapılan ilave inşaat ile gotik tarzda bir kilise şekline çevrilmiştir. Mağaranın tabanında tahrip olmuş bir şekilde M.S.4 ve 5. yüzyıllara ait mozaik kalıntısı vardır. Ayrıca bir altar, niş içinde mermer küçük St. Pierre’nin heykeli, kutsal sayılan su, saldırı esnasında cemaatin gizlice kaçmasına yarayan tünel bulunmaktadır.
1983 yılında Papa VI.Paul  tarafından Hıristiyanlar için Haç yeri ilan edilmiştir.
Her yıl 29 Haziran da Katolik Kilisesince burada bir ayin düzenlenmektedir.(2)
   

St. Pierre Kilisesi
                         
Kilisenin içerisi

     6) Katolik Kilisesi

   Hatay'da görülmesi gereken bir diğer yerde Katolik Kilisesi'dir. 1846 yılında Kapuçin rahipleri tarafından kurulan kilise, günümüze kadar 2 kez yer değiştirmek zorunda kalmasına rağmen hâlâ faaliyetlerini sürdürmektedir. 1977 yılında iki eski Antakya evinin restore edilip birleştirilmesiyle de  tipik şark stilinde bir manastır hâline getirilmiştir.

   Kiliseden bazı fotoğraflar,

                                       



                                 

   Bir de kilisenin çanı ve kilisenin yakınında bulunan Sermaye Camii minaresini aynı kare içinde görebileceğimiz fotoğrafı da hemen aşağı bırakıyorum :)

                                          

(1)http://www.hatayarkeolojimuzesi.gov.tr/HatayMuzeWeb/flash/main.html
(2)http://www.hatay.gov.tr/st-pierre-kilisesi-icerik
(3)http://www.anadolukatolikkilisesi.org/antakya/tr/lachiesa.asp

13 yorum:

  1. Çok güzel yerler :) Fotoğraflarınız da çok güzel, tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  2. Antakya çok eski tarihe sahip bir yer. Gezmek istediklerim arasında.
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Antakya'da 7 büyük deprem olmuş ve her seferinde şehir yerle bir olmuş yani çok derin ve çok köklü bir tarihe sahip, umarım bir gün gezme fırsatı yakalarsınız :)

      Sil
  3. Hatay gezilip gorulecek yerleri cok olan bir sehrimiz gercekten de. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle, ben bile tamamını gezemedim henüz :/

      Sil
  4. Gezip görmek istediğim bir yer... Kaleminize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, umarım gezerseniz, memleketim diye demiyorum ama gerçekten de gezilip görülmeyi hak ediyor :)

      Sil
  5. Hani derler ya her yerinden tarih fışkırıyor diye, öyle bir şehir. Hiç görmedim inşallah bir gün nasip olur bana da. Buram buram eski uygarlıklar, medeniyetlerle dolu bir şehirde yaşadığın için çok şanslısın. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. unuttum bu güzel bilgiler ve fotoğraflar için çok teşekkürler. :)

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim, şanslı olduğumu biliyorum, memleketimi de çok seviyorum zaten, umarım bir gün Hatay'ı görme fırsatı yakalarsınız :)

      Sil
  6. Şuppiluliuma! Lise yıllarımı ve tarih derslerini aklıma getirdi:) ismi bana hep ilginç gelmiş bir Hitit kralıdır kendisi:)
    İki evi birleştirip kilise yaptıklarını okuyunca, sıfırdan kilise inşaasına izin vermiyorlar mi diye bir soru takıldı aklıma.
    Gezi yazılarını okumayı seviyorum. Bilmediğim ilginç yerler ve bilgilerle karşılaşmak hosuma gidiyor. Bu yüzden paylaşım için teşekkür ediyorum.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birleştirilen iki evden birisi kilise olması için bağışlanmış diye biliyorum, ama tek başına küçük olacağı için yan tarafta ki eski Antakya evi de satın alınarak birleştirilmiş, yoksa yeni inşaat sıkıntı yaratmaz herhalde :) Ben gezdikçe yazmaya devam edeceğim, okuduğunuz için teşekkürler :)

      Sil